پاورپوینت با موضوع تصمیمات استراتژیک نامنظم (مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان)

پاورپوینت با موضوع تصمیمات استراتژیک نامنظم (مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان)

پاورپوینت با موضوع تصمیمات استراتژیک نامنظم (مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان)

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 36 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

تصمیمات استراتژیک نامنظم (مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان)

عناوین مطالب

سازمان

مدیریت استراتژیک

رسالت یا ماموریت (Mission )

چشم انداز( Vision )

اهداف

تفاوت ماموریت وچشم انداز

چشم انداز ورسالت

رسالت و اهداف

ارائه یک مثال

 منابع


سازمان

سازمان پديده اي اجتماعي به شمار مي آيد که به طور آگاهانه هماهنگ شده و داراي حدود نسبتا مشخصي بوده و براي تحقق هدف يا اهدافي براساس يک سلسله مباني دائمي فعاليت مي کند.
    
سازمان هنگامي پديد مي آيد که افرادي باشند که :1- هدف مشترکي داشته باشند 2- بتوانند با يکديگر ارتباط برقرار کنند3- مايل باشند که براي نيل به هدف همکاري نمايند.  
    بنابر اين شروط لازم و كافي براي ايجاد يك سازمان، وجود يك نياز اجتماعي و وجود انگيزه‌هاي فردي براي به هم پيوستن و تشكيل سازمان است. از آن نياز اجتماعي كه سازمان براي ارضاي آن ايجاد شده است به رسالت، يا فلسفه‌ي وجودي، سازمان تعبير مي‌شود. رسالت یا ماموریت كلي‌ترين هدف سازمان است و ساير اهداف سازماني از آن سرچشمه مي‌گيرند.  

مدیریت استراتژیک

تحقق هدف سازمان مستلزم تعامل مناسب بين منابع آن يا انجام فعاليت هاي مناسب است . به لحاظ تقدم  و تاخر منطقي، سازمان طي مراحل زير طراحي مي شود : 
    - شناسايي رسالت سازمان 
    - تعيين فعاليت هايي که انجام آن تحقق رسالت سازمان را به دنبال دارد 
    - تعيين منابع مورد نياز براي انجام فعاليت ها 

 استراتژی :
    مسيري را كه سازمان در نظر دارد چارچوب فعاليتهاي خود را در آن ايجاد كند تا به اهداف مورد نظر دست يابد استراتژي مي گويند. 

فرايندي است كه به وسيله آن مديران هدف درازمدت يك سازمان را برقرار كرده، اهداف عملكردي خاص را تنظيم نموده، راهبردهايي را به منظور دستيابي اين اهداف، در پرتو همه شرايط داخلي و خارجي مربوط تدوين نموده و براي اجراي برنامه هاي عملي منتخب عهده دار مي شوند. 

مدیران با بهره‌گیری از نتایج تجزیه و تحلیل محیطی اقدام به تعیین جهت‌گیری‌های سازمانی می‌نمایند.
    «ماموریت سازمانی » (Organizational Mission) ، «چشم‌انداز سازمانی » (Organizational Vision) و «هدف سازمانی » (Organizational Objectives) شاخص‌های عمده جهت‌گیری سازمان محسوب می‌شوند.

 


خرید آنلاین